مجله فوتنو

راهکار از بین بردن بوی بد کفش

stinkschoenen
stinkschoenen

راهکار از بین بردن بوی بد کفش
پاهای انسان با دارا بودن بیش از ۲۵۰ هزار غدد عرقی وقتی به مدت طولانی درون کفش‌ها قرار می‌گیرند دچار تعریق شده و در نتیجه کفش‌ها به محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها تبدیل خواهند شد. بر همین اساس کفش دچار بوی بد و نامطبوعی شده که می‌تواند برای فرد و سایرین بسیار آزاردهنده باشد. استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو به عنوان جدیدترین راهکار از بین بردن بوی کفش بد به شمار می‌آید. البته راهکارهای زیاد دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد که در این مقاله به معرفی و بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.
شستشوی کفش‌ها
شستشوی کفش‌ها از ساده‌ترین راه‌های موثر جهت از بین بردن بوی کفش بد است. البته برخی کفش‌ها با توجه به جنسی که دارند امکان شستشوی آنها وجود ندارد. بنابراین قبل از بکارگیری این راهکار ابتدا از قابلیت شستشوی کفش خود مطمئن شوید. برای شستن کفش ابتدا آلودگی‌های سطحی آن را تمیز کرده و سپس با استفاده از پودر رختشویی یا ماشین لباسشویی آن را بشویید. بعد از شستشو داخل کفش را باز کرده و در زیر نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شده و باکتری‌های موجود در آن از بین برود.
جوش شیرین راهی ساده برای برطرف کردن بوی بد کفش
جوش شیرین یکی از راهکارهای بسیار ساده برای برطرف کردن بوی بد کفش به شمار می‌آید. برای این امر کافی است مقدار کمی جوش شیرین درون کفش ها بریزید. این کار را بهتر است در زمان عدم استفاده از کفش‌ها انجام دهید و سپس در زمان پوشیدن کفش پودر جوش شیرین را خارج کنید. هرچند که جوش شیرین راه‌حل بسیار مناسبی به نظر می‌رسد اما همچنان استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو برای از بین بردن بوی بد کفش موثرترین راه خواهد بود.
نمک ماده ای در دسترس برای نابود کردن بوی بد کفش
یکی از علت‌های بدبو شدن کفش‌ها استفاده از آنها بدون جوراب است. این امر باعث می‌شود کفش‌ها به ویژه در فصل تابستان بوی بدی گرفته و محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها شود. نمک ماده‌ای است که در هر خانه‌ای وجود داشته و می‌توان با استفاده از آن به راحتی بوی بد کفش‌ها را نابود کرد. این ماده با توجه به اینکه از خاصیت جذب رطوبت برخوردار بوده با قرارگیری در داخل کفش‌ها هرگونه رطوبت و بوی بد را به خود جذب می‌کند. در نتیجه ضمن پوشیدن جوراب، می‌توانید تا مدتی از نمک به عنوان راهکار از بین بردن بوی بد کفش استفاده کنید.

8e1a5d5a57e08d81359b9d0a89f78a48

الکل رایج ترین راهکار برطرف کردن بوی بد کفش
الکل از جمله مواد ضدعفونی کننده‌ای است که بیشتر اوقات جهت از بین بردن بوی بد کفش به خصوص کفش‌های کتانی و چرمی کاربرد دارد. الکل هرگونه قارچ و باکتری را نابود کرده و مانع از ایجاد رطوبت می‌شود. برای استفاده از الکل بهتر است مقداری از آن را به همراه مقدار مساوی از آب ترکیب کرده و سپس درون کفش‌ها اسپری نمایید. بعد از انجام این کار کفش‌ها را در فضای باز قرار داده تا به طور کامل خشک شوند. البته شما می‌توانید الکل را به شیوه دیگری نیز مورد استفاده قرار دهید. بدین صورت که گلوله‌های پنبه را به الکل آغشته کرده و سپس آنها را درون کفش‌های خود بگذارید. الکل هرچند راهکاری سازنده است اما با استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو دیگر نیازی به استفاده از این روش نخواهد بود.
جلوگیری از تعریق پاها با استفاده از دئودورانت
اسپری دئودورانت از دیگر راهکارهایی است که باعث عدم تعریق پاها شده و در نتیجه از ایجاد بوی بد در کفش‌ها جلوگیری می‌کند. به همین منظور شما می‌توانید مقداری از اسپری دئودورانت را ابتدا بر روی پاها استفاده کرده و مقداری نیز درون کفش‌ها اسپری نمایید.
بهره‌گیری از پودر بچه
پودر بچه به تنهایی نقشی در از بین بردن بوی نامطبوع کفش ندارد، اما شما می‌توانید قبل از پوشیدن کفش‌ها مقداری از این پودر را بر روی پاهای خود بپاشید تا از تعریق آنها جلوگیری کنید. البته زمانی این کار را انجام دهید که از تمیز بودن کفش‌های خود مطمئن باشید.

پوست پرتقال و لیمو راهکاری طبیعی برای رفع بوی نامطبوع کفش
اگر جهت رفع بوی نامطبوع کفش، علاقمند به استفاده از راهکارهای طبیعی هستید پوست پرتقال و لیمو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. به همین منظور می‌توانید پوست مرکباتی از جمله لیمو ترش و پرتقال را جدا کرده و سپس آنها را داخل کفش‌ قرار دهید. انجام این کار برای مدت یک روز می‌تواند اثر مناسبی در از بین بردن بوی بد کفش داشته باشد.
بهره‌گیری از روغن درخت چای
هرچند که با استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو در کفش‌های خود دیگر با مشکل تعریق پا و بدبو شدن کفش‌ها مواجه نخواهید شد، اما شما می‌توانید روغن درخت چای را نیز برای از بین بردن بوی بد کفش امتحان کنید.
برای این امر کافی است چند قطره از روغن درخت چای را درون کفش‌ بریزید. همچنین می‌توانید مقداری از روغن فوق را بر روی پاهای خود نیز ریخته و آنها را ماساژ دهید. این روغن با دارا بودن خواص ضد باکتری و ضد تعریق نقش مهمی در رفع بوی نامطبوع کفش دارد.
چای کیسه‌ای راهکاری موثر جهت نابود کردن بوی بد کفش‌ها
شاید تعجب کنید که چای کیسه‌ای چطور می‌تواند بوی بد کفش‌ها را از بین ببرد. اما چای سیاه با توجه به اینکه دارای تانن است به عنوان موثرترین راهکار از بین بردن بوی بد کفش خواهد بود. برای استفاده از این روش می‌توانید چای کیسه‌ای را به صورت خشک درون کفش‌ها قرار دهید. البته راهکار موثرتر این است که ابتدا چند عدد چای کیسه‌ای را جوشانده و بعد از خنک شدن آنها را داخل کفش‌ها بگذارید. سپس بعد از حدود یک ساعت چای کیسه‌ای‌ها را خارج کرده و کفش‌ ها را تمیز نمایید.
برطرف کردن بوی بد کفش با استفاده از سرکه
همانطور که می‌دانید سرکه از جمله مواد طبیعی برای ضدعفونی کردن و از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌ها به شمار می‌آید. با توجه به این امر سرکه ماده مناسبی برای برطرف کردن بوی بد کفش خواهد بود. بر همین اساس مقدار مساوی از سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس با استفاده از اسپری آن را درون کفش‌ها بپاشید. بعد از اینکه کفش‌ها به صورت کامل خشک شدند، می‌توانید آنها را بپوشید.
 
 

استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو
همانطور که اشاره شد استفاده از کفی‌ های آنتی باکتریال و ضد بو موثرترین و کارآمدترین راهکار از بین بردن بوی بد کفش است. این کفی‌ها با توجه به اینکه از بهترین مواد اولیه ساخته شده‌اند نقش مهمی در جذب رطوبت داشته و بدین وسیله از ایجاد بوی بد در کفش‌ها پیشگیری می‌کنند. با بهره‌گیری از این کفی‌ها در داخل کفش خود، دیگر نیازی به استفاده از سایر روش‌های برطرف کردن بوی بد کفش نخواهید داشت.
سخن پایانی
در این مقاله چند راهکار ساده و موثر جهت از بین بردن بوی نامطبوع کفش معرفی و مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس شما می‌توانید از میان روش‌های ارائه شده بهترین راهکار را برای برطرف کردن بوی بد کفش انتخاب کرده و آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *